Zvýšení mazacího tlaku u vozů VW a Audi
Motory Audi a VW třetí generace 3,0d a 4,0d ve vozidlech od roku 2015 čelí problémům s řízením tlaku oleje, které jsou řízeny softwarem s ohledem na zatížení vozidla. Tento problém je zvláště výrazný při nízké zátěži, což se často vyskytuje při městském provozu.
⋅ Problém nedostatečného tlaku:
Při nízké zátěži je tlak oleje pouhých 1,0 bar, což je nedostatečné. Tento nízký tlak způsobuje přidírání klikové a vačkové hřídele, což může vést k vážným poškozením motoru.
⋅ Řešení pomocí úpravy softwaru:
Po úpravě softwaru se tlak oleje při nízké zátěži zvýší na 1,5 bar.
Zvýšení tlaku o 0,5 bar je dostatečné k vyřešení problému s mazáním a předejte jím poškození komponentů motoru.
Pro majitele těchto vozidel je doporučeno provést úpravu softwaru, aby se zvýšil tlak oleje a zabránilo se tak poškození motoru, zvláště při častém městském provozu.
Kódy motorů s řízeným tlakem oleje, kde je možná úprava:
3.0 TDI
CEKC,CVZA, CZVF, CZVE, CZVA, CZVB, CZAC, DDVF, DDVE, CRTC, DDVB, DDWA, DENA, DEND, DHXA, DHXC, CRTF, CRTE, CRTD, CRTC, DDXE, DDXC, CVMD,CUEA
4.0 TDI
CZAC, CZAA, CVXB, DBUC, DHVA, DMVB