Zvýšení mazacího tlaku u vozů VW a Audi
Motory Audi a VW třetí generace 3,0d a 4,0d ve vozidlech od roku 2015 čelí problémům s řízením tlaku oleje, které jsou řízeny softwarem s ohledem na zatížení vozidla. Tento problém je zvláště výrazný při nízké zátěži, což se často vyskytuje při městském provozu.
⋅ Problém nedostatečného tlaku:
Při nízké zátěži je tlak oleje pouhých 1,0 bar, což je nedostatečné. Tento nízký tlak způsobuje přidírání klikové a vačkové hřídele, což může vést k vážným poškozením motoru.
⋅ Řešení pomocí úpravy softwaru:
Po úpravě softwaru se tlak oleje při nízké zátěži zvýší na 1,5 bar.
Zvýšení tlaku o 0,5 bar je dostatečné k vyřešení problému s mazáním a předejte jím poškození komponentů motoru.
Pro majitele těchto vozidel je doporučeno provést úpravu softwaru, aby se zvýšil tlak oleje a zabránilo se tak poškození motoru, zvláště při častém městském provozu.
Kódy motorů s řízeným tlakem oleje, kde je možná úprava:
3.0 TDI:
CEKC,CVZA, CZVF, CZVE, CZVA, CZVB, CZAC, DDVF, DDVE, CRTC, DDVB, DDWA, DENA, DEND, DHXA, DHXC, CRTF, CRTE, CRTD, CRTC, DDXE, DDXC, CVMD,CUEA
4.0 TDI:
CZAC, CZAA, CVXB, DBUC, DHVA, DMVB